PDA

View Full Version : dinner is served



king7
06-29-2005, 04:35 PM
if this post turns up again im sry but i got an error the first time and it didnt show in the forum :rolleyes:

decided to treat my red knee :) (with a fluffy)

http://img281.echo.cx/img281/4125/16dd.th.jpg (http://img281.echo.cx/my.php?image=16dd.jpg)
http://img281.echo.cx/img281/5497/115bw.th.jpg (http://img281.echo.cx/my.php?image=115bw.jpg)
http://img281.echo.cx/img281/7241/129yq.th.jpg (http://img281.echo.cx/my.php?image=129yq.jpg)
http://img281.echo.cx/img281/4684/139eb.th.jpg (http://img281.echo.cx/my.php?image=139eb.jpg)

also tried to feed my goliath with a bigger fluffy but she started hissing at me :eek:

aaronrefalo
06-29-2005, 04:55 PM
sry what is exactly a fluffy....is it a lizard...?

king7
06-29-2005, 05:14 PM
a dead mouse,like a pinkie but bigger and with fur.

Mlotec
06-29-2005, 05:35 PM
Cool pics. Whats the process that a tarantula eats rodents? Do they just eat the insides and ignore the skin, fur, and bones? Thanks for sharing as well.

king7
06-29-2005, 05:44 PM
just left with a small pellet of mess...lol :rolleyes:

ill take a pic of it tomorrow when its finished :)

Cirith Ungol
06-29-2005, 05:53 PM
Yeah, looks messy ;)

bagheera
06-29-2005, 10:33 PM
When my OBT eats mice, she leaves nothing behind. I mean nothing.
When my 4" L parahybana attacted one (earlier) she was so enthusiastic as to spray blood on the glass, OOK! :eek:

P.P.'s Mom
06-29-2005, 10:51 PM
Eeewwwww! Love it.

king7
06-30-2005, 04:19 PM
got a few of my goliath today,if i had a decent camera the pics would look sooooooo much better.they dont do her any justice :)

munching 2 large locusts

http://img84.imageshack.us/img84/293/00007712vt.th.jpg (http://img84.imageshack.us/my.php?image=00007712vt.jpg)
http://img84.imageshack.us/img84/160/00007728ec.th.jpg (http://img84.imageshack.us/my.php?image=00007728ec.jpg)

also my red knee left the tail and some goop that didnt smell very nice so i didnt get a pic sry :(

versimomma
07-01-2005, 06:51 PM
Looks like a young rat to me by the tail and the back feet. All my Ts are fed with insects i dont see the point in feeding mice etc.
Not having a go btw just my thoughts. x

king7
07-02-2005, 05:48 AM
its a mouse and i like to vary there diet when possible :)

jbrd
07-02-2005, 09:26 AM
its a mouse and i like to vary there diet when possible :)
What type of prey do you feed your T's?

king7
07-02-2005, 09:37 AM
micro crickets to large locusts depending on the size,frogs,mice,rats,beatles.was gonna get some roaches but they were selling them as pets for 3.50 each.

king7
07-02-2005, 09:39 AM
Looks like a young rat to me by the tail and the back feet. All my Ts are fed with insects i dont see the point in feeding mice etc.
Not having a go btw just my thoughts. x

if they were in the wild they wouldn't just eat crickets all the time so if i get the chance give them somthing different i will :)
i had a scorpion that died so that didnt go to waste either.

jbrd
07-02-2005, 10:15 AM
There isnt a whole lot i can buy around here to feed my T's a VARIETY diet. Crics, pinkies, superworms and an anole once in awhile.

versimomma
07-06-2005, 08:45 AM
if they were in the wild they wouldn't just eat crickets all the time so if i get the chance give them somthing different i will :)
i had a scorpion that died so that didnt go to waste either.

Nope agreed and mine get a wide variety of insects BUT in the wild they wouldnt eat as often so I prefer to feed them little and reasonably often. Unfortunetley some people (not saying you at all) do it for the wow factor which gets kinda tedious.

king7
07-06-2005, 09:49 AM
i feed mine every few weeks,sometimes a little longer depending if i can get to the pet shop.i buy enough to last a week sot they get fed a large locust a day for a week then a week or so without.they are all healthy and have never had any prolems with them :)